Ryhmäliikunta 2krs, päivitetty 17.1.2019

Bootcamp
Bootcamp- tunnilla vahvistetaan koko kehoa, lihaskuntoa, hengitys- ja
verenkiertoelimistöä sekä mieltä! Tunti treenataan kovalla
intensiteetillä ja Bootcamp onkin yksi kovimmista tunneista.
Tunnilla käytetään monipuolisesti eri välineitä sekä omaa kehonpainoa. Tule
nauttimaan aimo annos epämukavuusaluetta! Ohjaaja Maiju Sulin

Keskivartalo 30
Keskitytään keskivartaloon ja tukilihaksiin. Vatsalihakset, syvät lihakset ja selkälihakset voimistuvat ja liikkuvuutesikin paranee. Voit itse säädellä treenin rankkuusastetta, joten se on hyvä harjoitus jokaiselle. Ohjaaja Maiju Sulin

Kiertoharjoittelu
Hikeä, tsemppiä ja sykettä tarjoilee kiertoharjoittelutunti. Tunnilla on vaihtelevia pisteitä, joilla harjoitetaan koko kehoa toimimaan tehokkaasti. Tunti parantaa lihaskuntoa, vahvistaa sydäntä, verenkiertoelimistöä sekä harjoittaa kehonhallintaa. Tunti sopii kaikille!
Kiertävä ohjaaja

Kuntotanssi
Kuntotanssi on hauskaa ja vauhdikasta tanssiliikuntaa. Helpot koreografiat, jotka opetellaan suoraan musiikkiin. Tanssilajeina kaikkea mahdollista humpasta discoon vauhdikkaan musiikin tahdissa. Ohjaaja Sari Paajanen

Pilates & Huolto
Pilates & huolto -tunnilla keskitytään perustason Pilates-liikkeisiin, joilla vahvistetaan keskivartaloa ja kehon tukilihaksia. Tunneilla tehdään myös hengitys- ja rentoutusharjoituksia ja huolletaan lihaksia rullien avulla. Ohjaaja Tanja Näkki

Reisi-Vatsa-Pakara
Reisi-, vatsa- ja pakaralihaksiin keskittyvä tunti. Tunnilla liikkeet
tehdään pääasiassa oman kehon painolla. Tunti sopii kaikille! Ohjaaja Laura Tevelin

Rento Sisäpyöräily
Sisäpyöräily on hauskaa ja turvallista. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa ja ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksi käyttäen. Tunnin aikana tutustutaan pyöräilytekniikkaan, pyörän säätöihin ja ajoasentoon. Palauttava ja aloittelija!
Ohjaaja Nina Möller

Sisäpyöräily 45
Sisäpyöräily 45 on tehokas aerobinen treeni, jonka kulmakiviä ovat pyörän vastus, musiikin rytmi ja jalkojen sekä keskivartalon työ.
Laji sopii kaiken kuntoisille ja –kokoisille, sillä tunnin rasittavuutta voi helposti itse säädellä pyörän vastuksen avulla. Hien saa kuitenkin takuuvarmasti päälle, ilman nivelien kuormitusta. Ohjaajat Laura Tevelin, Maiju Sulin ja Sini-Tuulia Aavio             

Sisäpyöräily
Erittäin tehokas kestävyyskuntoa kasvattava tunti. Tunnin intesiteetti on raskas ja sisältää pidempiä työosuuksia. Työosuuksien jälkeen seuraa aina lyhyt palauttelujakso. Tunti sopii kaikille ja tarvittaessa tunnin alussa lyhyt laiteopastus. Ohjaajat Laura Tevelin, Maiju Sulin ja Sini-Tuulia Aavio

YOGAFUNC
Have fun. Get fit. Never quit!

YOGAFUNC on hauska ja tehokas Ashtanga Vinyasa Yogaan (asana, hengitys, vinyasa) perustuva fitnesstunti joka tehdään musiikkiin. Konseptin on luonut Funcy Familyn perustaja Jocke Salokorpi. YOGAFUNC tunnilla käytetään myös funktionaalisen treenin liikkeitä, varsinkin keskivartalon ja ylävartalon voimaosioissa. Tämä ei ole perinteinen joogatunti emmekä YOGAFUNCissa perehdy joogan filosofiaan. Jooga-asanoiden ja liikkumisen lisäksi yksi tärkeimmistä elementeistä on ilo. Tule ja koe uudenlainen treenielämys! Ohjaaja Carina Moisio

Beast Strong 1krs

Kuntonyrkkeily
Kuntonyrkkeily: Kuntonyrkkeily on tehokasta ja hauskaa! Tunnilla harjoitellaan perustekniikoita ja tehdään lyöntiharjoituksia parin kanssa. Lisäksi mm. säkkiharjoittelua, lihaskuntoa kehonpainolla sekä kuntopiiriä erilaisilla välineillä. Sopii kaiken tasoisille liikkujille! Ohjaaja Ville Suhonen

Rullaus&Huolto
Tunnilla opit huoltamaan kehoasi rullan ja muiden liikkuvuutta vahvistavien apuvälineiden kanssa. Lisäksi opit yleisimpiä liikkuvuutta parantavia harjoituksia. Rullaaminen ylläpitää ja parantaa liikkuvuutta, sekä nopeuttaa palautumista. Ohjaaja Antti Pollari

Street Workout
Tee koko ympäröivästä maailmasta kuntosalisi ja heikkouksistasi vahvuudet! Street Workout -tunneilla tehdään omalla kehonpainolla suoritettavia lattiatasolla ja tangolla tehtäviä harjoitteita, jotka parantavat kehonhallintaa, kiristävät rasvaa ja kasvattavat voimaa sekä lihasmassaa. Tunnit koostuvat taitoharjoittelusta, jotka parantavat liikkuvuutta ja valmistavat vaativiin taitoihin, kuten käsilläseisontaan tai nojavaakaan. Taitoharjoitteluosion jälkeen kehitetään perusharjoitteita, kuten leuanvetoa, dippejä, kyykkyjä ja punnerruksia. Tunnit sopivat kaikille, sillä ne koostuvat erilaisista liikevariaatioista ja -kehittelyistä, joita kaikki pystyvät tekemään oman taitotasonsa mukaisesti. Street Workout -tunnille osallistuminen ei siis edellytä, että olet telinevoimistelun maailmanmestari - hyvä asenne ja vesipullo mukana riittävät mainiosti! Ohjaaja Mikko Puhakka

Toiminnallinen Kiertoharjoittelu
Koko kehoa haastava treeni! Toiminnallinen kierto on monipuolinen tunti, joka kehittää lihaskestävyyttä, haastaa tasapainoa sekä parantaa lihasvoimaa. Tunnilla käytetään oman kehonpainon lisäksi mm kahvakuulia, kuntopalloja, käsipainoja ja tankoja.Tunti sopii kaikille, sillä ohjaaja antaa vaihtoehtoja liikkeisiin. Ohjaaja Sini-Tuulia Aavio

Toiminnallinen Harjoittelu
Tunti sopii kaikentasoisille harjoittelijoille. Beast Strongin ohjatuilla toiminnallisen harjoittelun tunneilla opit oman kehon hallintaa, voimaa, tekniikkaa, liikkuvuutta ja
aerobista kuntoa sekä vahvistat mieltäsi. Tuntien tavoitteena on rakentaa kehosta toimiva kokonaisuus. Harjoittelussa käytetään monipuolisesti erilaisia välineitälevytangosta kahvakuulaan. Ohjattu tunti mahdollistaa turvallisen vapailla painoilla harjoittelun. Ohjaaja pystyy valitsemaan juuri sinulle sopivan harjoituksen, jotta pystyt kehittymään tavoitteitasi kohti. Rakennat itsellesi vahvan perustan ja mikä parasta - toiminnallinen harjoittelu on kaiken lisäksi hauskaa!
Ohjaajat: Antti Pollari, Maiju Sulin ja Mikko Puhakka



SENIOREIDEN omat tunnit:

SENIORIT Kiertoharjoittelu
Ma klo 10-11 1krs (Beast Strong)
Hikeä, tsemppiä ja sykettä tarjoilee seniori-ikäisille suunnattu kiertoharjoittelutunti. Tunnilla on vaihtelevia pisteitä, joilla harjoitetaan koko kehoa toimimaan tehokkaasti. Tunti parantaa lihaskuntoa, vahvistaa sydäntä, verenkiertoelimistöä sekä harjoittaa kehonhallintaa. Tunti sopii kaikille! Ohjaaja Nina Möller

SENIORIT Teematunti
Teemat vaihtelevat tunneilla pääset kokeileemaan erillaisia lajeja. Teemasta ilmoitetaan aina etukäteen. Ohjaaja Nina Möller

SENIORIT Kehonhuolto
Pe klo 10-11 1krs (Beast Strong)
Kehon huoltaminen on tärkeää. Tunnilla vetreytetään ryhtiä, harjoitetaan syviä lihaksia, tasapainoa sekä liikkuvuutta. Loppuun rentoutus
Ohjaaja Nina Möller